Sjøfartsdirektoratet ser at ein del mindre fartøy som grunnstøyter ikkje brukar papirkart, men navigerer i kartmaskiner som ikkje er rattmerka.
Bakgrunn
Sjøfartsdirektoratet ser at ein del mindre fartøy som grunnstøyter ikkje brukar papirkart, men navigerer i kartmaskiner som ikkje er rattmerka.
I 2014 og 2017 gjorde det svenske forsikringsselskapet Alandia testar av slike kartmaskiner.
Resultata viste blant anna feil i enkelte skaleringsnivå, at sjøkarta ikkje vert oppdaterte og direkte feil i sjøkarta.
Kartmaskinene vart testa mot ei rattmerka kartmaskin (ECDIS) med kart godkjende av svenske sjøkartstyresmakter.
Krava i forskriftene kan summerast opp slik:
Desse mindre fartøya kan ha problem med å arrangere kartbord eller mangle plass for å installere rattmerka kartmaskiner med store 24-tommars skjermar.
Alternativ for skip med lengde (L) under 24 meter
Sjøfartsdirektoratet kan difor akseptere at ein på fartøy med lengde (L) under 24 meter nyttar kartmaskiner som er typegodkjende av Teknisk Kontrollorgan etter vedlegg 1.
Kartmaskina skal vere kopla til skipets mottakar for globalt satellittposisjoneringssystem. Dersom fartøyet har krav til, eller har installert gyro, kursindikator (THD) eller logg som viser fart gjennom vatnet skal desse vere rattmerka og kopla til kartmaskina.
Fartøyet må ha ei reserve kartløysing som anten kan vere oppdaterte papirkart eller rattmerka ECDIS eller ei ekstra kartmaskin i tråd med avsnittet over.
Rettsleg grunnlag